Retropartyzánok 2018

I v letošním roce jsme se s naším muzeem účastnili Maďarské výstavy Retropartyzánok, tentokrát se Škodou Rapid LDD cabrio.

Leave a comment

ZIL 131 AZ30 (1973)

Výsuvný požární žebřík na podvozku sovětského nákladního automobil ZIL131.Exponát byl do muzea zapůjčen od SDH Železný bod.

– Zážehový motor V8, objem 5996ccm, 110kW, 402Nm
– Poho 6×6, tuhé nápravy, 5 rychlostních stupňů, 2st. redukční převodovka

(foto: SDH Železný brod, http://www.sdhzeleznybrod.wbs.cz/ )

 

 

 

Leave a comment

Vánoční otevírací doba 2017

Vážení návštěvníci, děkujeme za přízeň kterou jste nám projevili v tomto roce a i do toho dalšího vám přejeme mnoho šťastných kilometrů a zážitků.
Od 11.12.2017 do 19.1.2018 bude naše muzeum uzavřeno, pro skupinové prohlídky v této době nás prosím kontaktujte na tel.: (+420) 736 769 179
Leave a comment

GAZ 66 (1980)

Sovětský teréní nákladní automobil, varianta K-66N, plnič okysličovadla do raket.

– Motor V8, 4250ccm, 88,3kW/3200ot., 284Nm/2500ot.
– Částečně synchronizovaná převodovka + redukční převodovka, 2x(4+R), pohon 4×4
– Naviják
– Nástavba – plnič okysličovadla do raket 5L62A, nízká skříň pro přepravu v letadle

 

Leave a comment

Tatra 805 radiovůz

Výraznou součástí historie nejen naší armády je i lehký nákladní automobil Tatra 805. Benzinový motor, pohon všech kol, skříňová nástavba uzpůsobená pro vojenské spojaře.

– Vzduchem chlazený motor V8 vpředu, 55kW, 150Nm
– Pohon 4×4, max rychlost 75km/h, velmi dobrá průchodnost terénem
– Trambusová kabina se střešním výlezem, na nástavbě pochozí plošina.

Leave a comment

MTX Buggy (1971)

MTX Buggy (1971)

Dvoumístná otevřená buggy vyrobená firmou Metalex s použitím komponent Škody 100 a lamiátovou karoserií na trubkovém rámu.

Leave a comment

TATRA 813 6×6 TP

 

Součástí naší expozice nákladních vozidel je i tento těžký tahač přívěsů z roku 1975. Tyto stroje se dvěma řiditelnými předními nápravami se používaly pro transport těžkých nákladů, například i k převozu panelů pro výstavbu sídlišť.

– Podvozek unikátní tatrovácké koncepce s centrální nosnou rourou a výkyvnými polonápravami
– Vzduchem chlazený motor V12 o objemu 17634ccm, 198,6kW, 990Nm.
– Dvojitá kabina a valníková nástavba s jeřábem na zásobní kolo, která byla doplněna zátěží pro zlepšení trakce.
– Přední i zadní závěsné zařízení pro tažení přívěsů o hmotnosti až 100 tun, naviják.

Leave a comment

Velikonoční otevírací doba 2017

Vážení návštěvníci, Muzeum socialistických vozů bude otevřeno od pátku 14.4. do pondělí 17.4. 2017 vždy od 10 do 16 hod.

Leave a comment

Vánoční otevírací doba 2016

Vážení návštěvníci, děkujeme za přízeň kterou jste nám projevili v tomto roce a i do toho dalšího vám přejeme mnoho šťastných kilometrů a zážitků.
Od 17.12.2016 do 13.1.2017 bude naše muzeum uzavřeno, pro skupinové prohlídky v této době nás prosím kontaktujte.
Leave a comment

Škoda 440 standard „Spartak“

Vážení návštěvníci, v našem muzeu si nově můžete prohlédnout vůz Škoda 440 standard, zvaný „Spartak“, vyrobený ve druhé serii, v roce 1955.

 Základní provedení s řazením na podlaze a smaltovanými/lakovanými doplňky karoserie.

Automobil má celoplechovou dvoudveřovou karoserii uloženou na rámu s centrální nosnou rourou. Motor uložený nad přední nápravou pohání zadní kola přes čtyřstupňovou převodovku. Přední i zadní náprava jsou odpruženy příčnými půleliptickými listovými pery.

Leave a comment